"Bóle w stawach biodrowych zmniejszyły się - nie ustały całkowicie ze względu na wysoki poziom degeneracji stawu biodrowego, natomiast bóle stawów kolanowych ustały. Mogę przespać spokojnie całą noc a wcześniej nie było to możliwe. Produkt jest wart swojej ceny. "

Wanda Bąk

"Miałem bóle i strzykanie w stawach. Pierwszy raz Hyalutidin spożyłem w ramach przygotowań do pobicia rekordu Polski w ilości przebiegniętych maratonów. Hyalutidin jest produktem, którego prewencyjne działanie pomaga stawom przetrwać tak ekstremalne obciążenie… "

Mariusz Szostak

"Wcześniej bezskutecznie zażywałam tabletki. W ciągu zażywania produktu Hyalutidin zauważyłam znaczną poprawa ruchową ramion. Znowu mogę ręce podnosić w górę co wcześniej było nie możliwe, ustąpił tez ból w stawach kolanowych. "

Filomena Piekiełko

"Od jakiegoś czasu zmagałem się z bólami w stawach. Stosowałem wcześniej wiele innych środków, które miały pomóc jednak żaden nie pomógł, aż trafiłem na Hyalutidin, po którym odczułem wyraźną poprawę oraz znaczną redukcję bólu. "

Andrzej K.

Kiedy warto stosować suplement na stawy?

W zależności od przyczyn, które wywołują ból stawu, powinniśmy zastosować odpowiednie środki wzmacniające stawy. Sprawdź w jaki sposób możesz poradzić sobie z dolegliwościami związanymi z chorobami zwyrodnieniowymi, uszkodzeniami mechanicznymi, przeciążeniem stawów czy też słabą ich kondycję spowodowaną uwarunkowaniami genetycznymi.

 

Przyczyny bólu stawów

Możemy wyróżnić wiele powodów bólu stawów, najczęściej są nimi:

  • Zwyrodnienie stawów,
  • Uszkodzenia mechaniczne,
  • Przeciążenia stawów,
  • Uwarunkowania genetyczne.

 

Przyczyny bólu stawów

 

Ból stawów może pojawić się nagle, a może też stale nam towarzyszyć na skutek rozwijającej się choroby zwyrodnieniowej. Aby przeciwdziałać przyczynom powstawaniu bólu, należy zastosować odpowiednie działania profilaktyczne i szybko reagować na pierwsze sygnały alarmowe.

 

Jak radzić sobie z bólem stawów?

Często zastosowanie się do kilku wskazówek, może znacząco poprawić kondycję stawów, co przełoży się nie tylko na mniejszy ból, ale przede wszystkim na większy komfort naszego życia.

 

1. Zwyrodnienie stawów

Choroba zwyrodnieniowa (osteoartretyzm) może powodować długotrwały, dokuczliwy ból. Jest to bardzo powszechna choroba, która dotyka przede wszystkim osoby po 60. roku życia. Sama choroba rozwija się powoli, a jej główną przyczyną jest naturalne zużycie się tkanki chrzęstnej. W wyniku długotrwałej choroby zwyrodnieniowej może dojść do uszkodzenia chrząstek stawowych, a także do zmian w obrębie nasad kostnych, co może wywołać zniekształcenia oraz obrzęk.

 

Jak prawidłowo dbać o stawy przy chorobach zwyrodnieniowych:

 

  • Suplement na stawy - wybierając suplement na stawy zawierający kwas hialuronowy (naturalny składnik mazi stawowej) oraz siarczan chondroityny (składnik chrząstki stawowej) dostarczamy naszym stawom składników, które w naturalny sposób uzupełniają zużyte stawy.
  • Właściwa masa ciała - niedoprowadzanie do nadmiernej otyłości. Zbędnie kilogramy niepotrzebnie obciążają stawy, co przekłada się na postęp choroby.
  • Aktywność fizyczna lub rehabilitacja - prawidłowo dobrane ćwiczenia mogą poprawić ruchomość stawu i wzmocnić otaczające go mięśnie. Należy jednak unikać uprawiania sportów wyczynowych, które zwiększają ryzyko kontuzji oraz urazów.
  • Odciążenie stawu - dzięki zastosowaniu akcesoriów ortopedycznych można zmniejszyć obciążenia stawów. Poleca się przede wszystkim wkładki ortopedyczne, które absorbują wstrząsy wywierane na stawy skokowe, kolanowe oraz biodrowe.
  • Operacje chirurgiczne - w skrajnych przypadkach, gdy ból jest bardzo uciążliwy, lekarz może rozważyć przeprowadzenie operacji i zastąpienie uszkodzonego stawu protezą.

 

Witamina E wykazuje działanie przeciwzapalne, natomiast witamina C pomaga w tworzeniu kolagenu.

 

 

2. Uszkodzenia mechaniczne

Każdego dnia jesteśmy narażeni na mechaniczne uszkodzenia stawów. Nieostrożność, aktywność fizyczna, a często przypadek może wywołać kontuzje, takie jak skręcenia, zwichnięcia czy stłuczenia.

 

Mechaniczne skręcenie stawu

  • Skręcenie stawu - najczęstszym powodem skręcenia stawu jest upadek lub wykonanie gwałtownych ruchów. Skręcenie stawu najczęściej dotyczy stawu skokowego i dochodzi do niego zwykle w przypadku nieprawidłowego i gwałtownego postawienia nogi na nierównym podłożu. Skręceniu towarzyszy ból i obrzęk wokół uszkodzonego stawu.
  • Zwichnięcie stawu - zwane także wybiciem dotyczy najczęściej stawu kolanowego, biodrowego oraz ramiennego. Zwichniecie stawu polega na przemieszczeniu powierzchni stawowych względem siebie, co powoduje naciągniecie lub naderwanie torebki stawowej. W przypadku zwichnięcia, staw jest niestabilny i mogą mu towarzyszyć takie objawy jak ból obrzęk, siniak, brak możliwości wykonywania czynnych ruchów.
  • Stłuczenie stawu - jest często wywołane uderzeniem lub upadkiem. Stłuczeniom może towarzyszyć obrzęk, bolesność, ograniczenie pełnej ruchomości, większa wrażliwość na dotyk w miejscu stłuczenia oraz ewentualne otarcia naskórka.
  • Zerwane wiązadła - W zależności od intensywności uszkodzenia, wyróżniamy naderwanie wiązadeł pierwszego stopnia (delikatne zerwanie lub naderwanie wiązadeł, które powoduje niewielki ból i delikatne ograniczenie ruchomości stawów), drugiego stopnia (częściowe naderwanie włókien więzadłowych, które objawiają się wyczuwalną niestabilnością stawu oraz ograniczeniem ruchów) oraz trzeciego stopnia (całkowite zerwanie włókien, które przekłada się na dużą niestabilność i dokuczliwy ból).

 

Jak odbudować uszkodzone stawy?

  • Właściwa masa ciała - niedoprowadzanie do nadmiernej otyłości. Nadmierna masa ciała utrudnia regenerację uszkodzonych stawów i zwiększa ryzyko wystąpienia kontuzji.
  • Rehabilitacja - odpowiednio dobrane ćwiczenia mogą poprawić ruchomość stawu i wzmocnić otaczające go mięśnie. W przypadku zerwania wiązadła lub zwichnięcia stawu należy ograniczyć aktywność stawów w początkowym okresie wystąpienia uszkodzenia. Następnie należy dobrać zakres ćwiczeń rehabilitacyjnych dla pacjenta w zależności od stopnia urazu, wieku oraz poziomu aktywności danej osoby. Rehabilitacja pomaga zmniejszyć ból i opuchliznę, poprawić siłę mięśniową i zwiększyć elastyczność stawu. Do tradycyjnej aktywności fizycznej można powrócić dopiero po pełnej regeneracji uszkodzonego stawu.
  • Produkty ortopedyczne - korzystając z odpowiednich urządzeń ortopedycznych można zmniejszyć obciążenie. W przypadku skręcenia stawu poleca się stosowanie odpowiednich opasek uciskowych. W poważnych przypadkach należy zastosować usztywnienie gipsem. Stosowane po zabiegach ortezy stawu barkowego, łokciowego, ortezy nadgarstka i dłoni, czy też ortezy stawu kolanowego z regulacją kąta zgięcia stawu wpływają na szybszą regenerację stawu.
  • Zimne okłady - zaleca się je najczęściej w przypadku stłuczeń, aby zmniejszyć obrzęk oraz ból. Gdy obrzęk zostanie usunięty, można zastosować ciepłe okłady, które pomogą zregenerować uszkodzone tkanki.
  • Unikanie chodzenia na butach z wysokimi obcasami - W przypadku wystąpienia uszkodzeń stawu skokowego czy biodrowego ważne jest, aby dobierać wygodne obuwie, które pomoże nam szybko zregenerować staw. Zdecydowanie należy ograniczyć chodzenie w butach na wysokich obcasach.
  • Suplement wzmacniający stawy - jeżeli zależy nam na szybkim powrocie do pełnej sprawności, powinniśmy wzmocnić nasze stawy odpowiednim suplementem. Skoncentrowana dawka suplementu zawierającego składniki budulcowe stawu zapewnia skuteczny i szybki efekt.

 

Wysoka koncentracja składników budulcowych stawów zapewnia szybszy powrót ich funkcji. Zawartość kwasu hialuronowego i siarczanu chondroityny w Hyalutidin HC Aktiv to aż 15 000mg!

 

 

3. Przeciążenia stawów

Jednym z największych wrogów naszych stawów są przeciążenia. Powodują one nadmierne zużywanie się stawów, co w konsekwencji prowadzi do obniżenia ich ruchomości i może być przyczyną poważnych chorób. Na co dzień nasze stawy narażone są przede wszystkim na przeciążenia wynikające z następujących czynników:

 

  • Otyłość - nadmierna waga bardzo obniża wytrzymałość stawów i zwiększa ryzyko wystąpienia choroby zwyrodnieniowej stawów kolanowych, biodrowych, a także stawów rąk.
  • Praca - przeciążenia wynikające z pracy powstają najczęściej na skutek wykonywania powtarzających się czynności lub pracy w niewygodnych warunkach. Przeciążeń powinni unikać zarówno pracownicy fizyczni, jak i osoby wykonujące długotrwałą pracę przed komputerem.
  • Sport - bardzo intensywne aktywności fizycznie lub ćwiczenia wykonywane bez prawidłowej rozgrzewki mogą negatywnie wpłynąć na kondycję stawów. Wiele sportów takich jak bieganie, golf, czy tenis obciążają określone partie stawów i mogą być przyczyną uciążliwych dolegliwości.

 

Ryzysko przeciążenia stawów podczas biegania

 

Jak poprawić kondycję przeciążonych stawów?

  • Poprawa ergonomii na stanowisku pracy - jeżeli nasza praca wymaga wykonywania czynności przez wiele godzin w takiej samej pozycji ciała, szczególnie powinniśmy zadbać o ergonomię na stanowisku pracy. Wykonując pracę przy komputerze warto zadbać o wygodną klawiaturę, myszkę oraz odpowiednie oparcie kręgosłupa.
  • Zapobieganie otyłości - konieczne jest wprowadzenie zasad zdrowego odżywiania się oraz regularnego spożywania posiłków. Należy pamiętać, iż otyłość może być przyczyną także innych chorób, np. cukrzycy, chorób układu krwionośnego, niewydolności serca, chorób układu oddechowego czy depresji.
  • Systematyczna aktywność fizyczna - regularne wykonywanie odpowiednio dobranych ćwiczeń jest konieczne do walki z nadwagą. Poleca się w szczególności ćwiczenia aerobowe takie jak spacer, pływanie, jazda na rowerze czy aerobik.
  • Suplement diety wzmacniający stawy - wybierając suplement na stawy należy odpowiednio przeanalizować jego skład i wybrać taki, który realnie może poprawić kondycję przeciążonych stawów. Nie należy rozpoczynać stosowania kilku suplementów diety na raz. Unikaj także kupowania suplementów diety, które dopiero co pojawiły się na rynku i trudno jest uzyskać jakiekolwiek opinie ze strony użytkowników na ich temat. Jeżeli Twoje stawy są narażone na mocne obciążenia, należy unikać stosowania suplementów, które zawierają tylko śladowe ilości składników, realnie odbudowujących stawy. Skuteczną regenerację stawom narażonym na regularne przeciążenia (otyłość, praca) lub krótkotrwałe, ale bardzo intensywne przeciążenia (sport), może zapewnić tylko suplement, który zwiera skoncentrowane dawki składników odbudowujących stawy. Takim suplementem jest zdecydowanie HYALUTIDIN HC Aktiv, który zawiera skoncentrowaną dawkę kwasu hialuronowego oraz siarczanu chondroityny. Płynna postać suplementu gwarantuje szybkie dotarcie do uszkodzonych stawów i skuteczną ich regenerację.

 

Zadbaj o wygodne siedzenie w pracy. Twój kręgosłup musi być wyprostowany a łokcie powinny swobodnie opadać na klawiaturę albo myszkę bez uczucia napięcia mięśni nadgarstka.

 

 

4. Uwarunkowania genetyczne

Ze względu na genetyczne uwarunkowanie osteoporozy czy reumatoidalnego zapalenia stawów, warto sprawdzić, czy w naszej rodzinie występują przypadki tych chorób. Mając na uwadze zwiększone ryzyko zachorowania, powinniśmy stosować odpowiednie działania profilaktyczne od najmłodszych lat, które pomogą nam zachować dobrą kondycję stawów.

 

Jak można poprawić kondycję stawów:

  • Zdrowy tryb życia - należy włączyć do swojego codziennego trybu życia aktywność fizyczną oraz zdrową dietę. Te czynniki z pewnością pomogą nam zachować odpowiednią masę ciała oraz regularnie wzmacniać stawy i otaczające je mięśnie. Zastosowanie diety wzmacniającej stawy polega m.in. na unikaniu wysoko przetworzonych potraw, jedzenia typu fast food, mocnej kawy, herbaty oraz nadmiaru cukru, ponieważ składniki te mogą negatywnie wpływać na kondycję stawów.
  • Zadbanie o ergonomię stanowiska pracy - należy szczególnie dbać o swoje stawy, ograniczając do minimum sytuacje, które mogą powodować nadmierne przeciążanie stawów. Niezależnie od tego czy wykonujesz pracę fizyczną, pracę biurową czy prace porządkowe, unikaj podnoszenia ciężkich przedmiotów oraz powtarzania czynności w niewygodnej pozycji.
  • Suplement diety na stawy - osoby genetycznie narażone na choroby stawów, powinny szczególnie dbać o swoje stawy, wzmacniając je suplementami na stawy.
  • Zabiegi krioterapii lub powierzchniowe stosowanie ciepła - w zależności od zdiagnozowanej dolegliwości, warto skonsultować z lekarzem możliwość stosowania zabiegów krioterapii (okładów z lodu) lub stosowania ciepłych okładów, które rozluźniają mięśnie i stawy.

 

UWAGA! Działając na przyczynę dolegliwości bólowych likwidujemy ich źródło. Nie ignoruj pierwszych sygnałów ze strony stawów. Poznaj przyczynę bólu stawów abyś mógł zastosować najbardziej odpowiednie rozwiązanie.

 

'Bóle w stawach biodrowych zmniejszyły się - nie ustały całkowicie ze względu na wysoki poziom degeneracji stawu biodrowego, natomiast bóle stawów kolanowych ustały. Mogę przespać spokojnie całą noc a wcześniej nie było to możliwe. Produkt jest wart swojej ceny. '

Wanda Bąk

'Wcześniej bezskutecznie zażywałam tabletki. W ciągu zażywania produktu Hyalutidin zauważyłam znaczną poprawa ruchową ramion. Znowu mogę ręce podnosić w górę co wcześniej było nie możliwe, ustąpił tez ból w stawach kolanowych. '

Filomena Piekiełko

'Po trzech tygodniach od rozpoczęcia zażywania Hyalutidinu przebiegłem na treningu maraton i po raz pierwszy od roku nie miałem spuchniętego chorego kolana. Byłem bardzo zadowolony.'

August Jakubik, ultramaratończyk

Treści publikowane w serwisie hyalutidin.pl mają na celu poprawę kontaktu pomiędzy użytkownikami serwisu i lekarzami, a nie zastąpienie tego kontaktu. Serwis ma charakter komercyjny. Jego celem jest sprzedaż suplementu diety Hyalutidin HC Aktiv. Dodatkowo w serwisie publikowane są artykuły o charakterze informacyjno-edukacyjnym. Zastosowanie porad zamieszczonych w serwisie powinno zostać poprzedzone wcześniejszą konsultacją z lekarzem lub farmaceutą. Właściciel serwisu nie ponosi odpowiedzialności za konsekwencje wynikające z wykorzystania informacji publikowanych w Serwisie.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania.

Adres

Zdrowe Stawy Sp. z o.o. Grota Roweckiego 10/4 43-100 Tychy

Godziny otwarcia

Biuro: Pon - Pt: 09:00 - 14:00
Sob - Nd: nieczynne

infolinia: Pon-Pt: 08:00 - 17:00

Kontakt z nami

Tel.: +48 32 226-65-08
Kom.:
+48 793-196-111
e-mail:
info