"Bóle w stawach biodrowych zmniejszyły się - nie ustały całkowicie ze względu na wysoki poziom degeneracji stawu biodrowego, natomiast bóle stawów kolanowych ustały. Mogę przespać spokojnie całą noc a wcześniej nie było to możliwe. Produkt jest wart swojej ceny. "

Wanda Bąk

"Miałem bóle i strzykanie w stawach. Pierwszy raz Hyalutidin spożyłem w ramach przygotowań do pobicia rekordu Polski w ilości przebiegniętych maratonów. Hyalutidin jest produktem, którego prewencyjne działanie pomaga stawom przetrwać tak ekstremalne obciążenie… "

Mariusz Szostak

"Wcześniej bezskutecznie zażywałam tabletki. W ciągu zażywania produktu Hyalutidin zauważyłam znaczną poprawa ruchową ramion. Znowu mogę ręce podnosić w górę co wcześniej było nie możliwe, ustąpił tez ból w stawach kolanowych. "

Filomena Piekiełko

"Od jakiegoś czasu zmagałem się z bólami w stawach. Stosowałem wcześniej wiele innych środków, które miały pomóc jednak żaden nie pomógł, aż trafiłem na Hyalutidin, po którym odczułem wyraźną poprawę oraz znaczną redukcję bólu. "

Andrzej K.

Stawy potrzebują wsparcia ZOBACZ W SKLEPIE

 

lub sprawdź listę aptek

Zajęcia na trampolinach a kondycja stawów

Zajęcia na trampolinach cieszą się coraz większą popularnością. Są ciekawe i energetyzujące. Podczas treningu każda osoba skacze i biegnie w miejscu, często do muzyki, na trampolinie. Można w ten sposób spalić dużo kalorii i wzmocnić mięśnie. Jednocześnie nie obciążają nadmiernie stawów.

 

Najważniejsze zasady treningu na trampolinach

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z trampolinami, powinieneś zachować ostrożność. Jeżeli podskoczysz zbyt wysoko lub za szybko, możesz zaszkodzić stawom. Ponadto powierzchnia lądowania jest niestabilna. Dlatego możesz niechcący skręcić kostkę lub uszkodzić kolano.

 

Zanim wybierzesz się na trening, skonsultuj się z lekarzem. Szczególnie wtedy, gdy w przeszłości miałeś problem ze stopami, kostkami, kolanami lub biodrami. Jeśli lekarz wyrazi zgodę, możesz zapisać się na zajęcia. Pod kierunkiem doświadczonego instruktora możesz stopniowo przygotowywać się do skoków. Zacznij od chodzenia na trampolinie przez kilka minut. Z czasem możesz zacząć chodzić bokiem, biegać w miejscu, a następnie delikatnie podskakiwać. Pamiętaj o odpowiednich butach. Nie mogą być zbyt sztywne. W przeciwnym razie nie będziesz mógł kontrolować ruchu.

 

Ćwiczenia na równowagę

Możesz również użyć trampoliny, by poprawić równowagę. Spróbuj stać ze stopami złączonymi razem i zamkniętymi oczami. Możesz też wysunąć jedną stopę przed drugą. W tej pozycji spróbuj utrzymać równowagę. Możesz również stać i powoli zbliżać kolano do klatki piersiowej. Pamiętaj, by robić to na przemian. W ostatnim ćwiczeniu musisz stanąć prosto i unosić nogę w bok. Zrób po 10 powtórzeń na każdą stronę.

 

Czy zajęcia na trampolinach obciążają kolana?

Trening na trampolinach jest bezpieczniejszy i skuteczniejszy niż bieganie i jogging. Osoby z nadwagą są bardziej narażone na problemy z kolanami. Często trudno jest im zrzucić zbędne kilogramy, szczególnie w przypadku przewlekłego, silnego bólu.

Wówczas takie formy aktywności fizycznej, jak jogging, mogą być wykluczone. Z kolei siatka i sprężyny mogą absorbować większość wstrząsów. W ten sposób zajęcia na trampolinach oszczędzają kolana i nie wywołują bólu. Jednak niestabilność powierzchni powoduje, że nawet z pozoru proste ruchy stają się bardziej skomplikowane. Rezultatem jest trudny i wyjątkowy trening cardio. Nie powinien prowadzić do dalszych uszkodzeń i dolegliwości bólowych.  Co ważne, nie musisz ciągle zginać kolan. Możesz trzymać nogi prosto lub lekko je zgiąć. Nie rób tego gwałtownie. Dzięki temu unikniesz kontuzji kolana.

 

 

Dodatkowe zalety treningu

Zajęcia na trampolinach wspaniale budują mięśnie i poprawiają koordynację ruchową. Ponadto:

  • wywierają pozytywny wpływ na układ sercowo-naczyniowy,
  • poprawiają równowagę,
  • zapewniają wszechstronny trening, jednocześnie zmniejszając ryzyko kontuzji stawów, szczególnie w kostkach i kolanach,
  • wzmacniają całe ciało,
  • poprawiają napięcie i elastyczność mięśni oraz spalają tkankę tłuszczową,
  • pozwalają spalić dużą liczbę kalorii.

 

Ćwiczenia na trampolinie łagodzą stres i lęk poprzez zwiększenie ilości endorfin uwalnianych przez mózg. Zwiększają czujność i poprawiają sprawność umysłową.

Treści publikowane w serwisie hyalutidin.pl mają na celu poprawę kontaktu pomiędzy użytkownikami serwisu i lekarzami, a nie zastąpienie tego kontaktu. Serwis ma charakter komercyjny. Jego celem jest sprzedaż suplementu diety Hyalutidin HC Aktiv. Dodatkowo w serwisie publikowane są artykuły o charakterze informacyjno-edukacyjnym. Zastosowanie porad zamieszczonych w serwisie powinno zostać poprzedzone wcześniejszą konsultacją z lekarzem lub farmaceutą. Właściciel serwisu nie ponosi odpowiedzialności za konsekwencje wynikające z wykorzystania informacji publikowanych w Serwisie.

Zobacz również

10 zasad dbania o stawy w czasie treningu 10 zasad dbania o stawy w czasie treningu

Stawy zostały stworzone do ruchu. Trzeba jednak pamiętać, że nadmierne przeciążenie stawów może grozić kontuzjami lub zmianami zwyrodnieniowymi. Sprawdź, jak zadbać o stawy przed, w czasie i po treningu.

Jak wzmocnić kolana? Jak wzmocnić kolana?

Wzmożona aktywność fizyczna może narazić Twoje kolana na urazy oraz kontuzje. Sprawdź, w jaki sposób możesz wzmocnić swoje kolana, aby uchronić się przed bólem i ich przeciążeniem. Opisujemy kilka powszechnie stosowanych metod stabilizacji...

Czy bieganie szkodzi stawom? Czy bieganie szkodzi stawom?

Powszechna moda na bieganie sprawiła, że coraz liczniejsza grupa Polaków decyduje się na uprawianie joggingu, a także biegów długodystansowych. Biegamy, aby poprawić kondycję fizyczną i wydolnościową organizmu, zwiększyć jego odporność...

Pływanie - doskonały sport na stawy Pływanie - doskonały sport na stawy

Czy rzeczywiście pływanie to najlepszy sport na stawy? Jakie ma zalety, a także z jakimi zagrożeniami wiąże się ten sport? Sprawdź, jak wzmocnić stawy na basenie i nie tylko.

Nordic walking na stawy Nordic walking na stawy

Nordic walking to aktywność fizyczna, która cieszy się ogromnym powodzeniem wśród osób w każdym wieku. Chodzenie z kijkami to doskonały sposób na relaks, aktywność fizyczną, spędzenie wolnego czasu, ale także na rehabilitację. Sprawdź, w jakich sytuacjach zalecany jest nordic walking, a jakie są przeciwwskazania do uprawiania tego sportu.

Gra w tenisa a kondycja stawów Gra w tenisa a kondycja stawów

Szybkie zrywy do piłki, zmienna intensywność ruchów oraz brak równomiernego obciążenia obu stron ciała to tylko niektóre z czynników, które mogą przyczyniać się do kontuzji podczas uprawiania tenisa. Sprawdź najbardziej typowe dla tenisa ziemnego urazy oraz zobacz, w jaki sposób można im zapobiec.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Adres

Zdrowe Stawy Sp. z o.o. Grota Roweckiego 10/4 43-100 Tychy

Godziny otwarcia

Biuro: Pon - Pt: 09:00 - 14:00
Sob - Nd: nieczynne

infolinia: Pon-Pt: 08:00 - 17:00

Kontakt z nami

Tel.: +48 32 226-65-08
Kom.:
+48 793-196-111
e-mail:
info

Używamy plików cookies aby ułatwić Ci korzystanie z naszych stron www, do celów statystycznych oraz reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności