"Bóle w stawach biodrowych zmniejszyły się - nie ustały całkowicie ze względu na wysoki poziom degeneracji stawu biodrowego, natomiast bóle stawów kolanowych ustały. Mogę przespać spokojnie całą noc a wcześniej nie było to możliwe. Produkt jest wart swojej ceny. "

Wanda Bąk

"Miałem bóle i strzykanie w stawach. Pierwszy raz Hyalutidin spożyłem w ramach przygotowań do pobicia rekordu Polski w ilości przebiegniętych maratonów. Hyalutidin jest produktem, którego prewencyjne działanie pomaga stawom przetrwać tak ekstremalne obciążenie… "

Mariusz Szostak

"Wcześniej bezskutecznie zażywałam tabletki. W ciągu zażywania produktu Hyalutidin zauważyłam znaczną poprawa ruchową ramion. Znowu mogę ręce podnosić w górę co wcześniej było nie możliwe, ustąpił tez ból w stawach kolanowych. "

Filomena Piekiełko

"Od jakiegoś czasu zmagałem się z bólami w stawach. Stosowałem wcześniej wiele innych środków, które miały pomóc jednak żaden nie pomógł, aż trafiłem na Hyalutidin, po którym odczułem wyraźną poprawę oraz znaczną redukcję bólu. "

Andrzej K.

Kolarstwo a stawy kolanowe

Nowoczesne technologie zastosowane w konstrukcji rowerów mocno odciążają poszczególne partie mięśni, zwiększając przyjemność z jazdy. Inteligentne systemy amortyzacji, zautomatyzowane technologie napędu oraz tarczowe hamulce sprawiają, że jazda jest dużo bezpieczniejsza i wygodniejsza. Niestety zastosowanie nawet najnowocześniejszych rozwiązań w budowie rowerów nie uchroni nas od bólu, jeżeli nie będziemy zwracali odpowiedniej uwagi na technikę jazdy oraz odpowiednie przygotowanie planu treningowego.

 

Kolarstwo amatorskie

Z założenia kolarstwo rekreacyjne może przynieść bardzo pozytywne efekty dla naszego organizmu. Poprawa wydolności i wzmocnienie nóg to główne zalety dobrego treningu kolarskiego. Niestety często odpowiednie przygotowanie do jazdy na rowerze jest pomijane. Nierzadko zdarza się, że wsiadamy na rower po długiej przerwie, wybierając się na bardzo wymagające trasy. Nie zwracamy też uwagi na prawidłowe ustawienia roweru. Czasem poprawa ułożenia siodełka lub jego wymiana na bardziej komfortowe może zapobiec powstawaniu bólu. Dlatego należy mieć świadomość, że osoby uprawiające kolarstwo amatorskie są także w dużym stopniu narażone na kontuzje i ból.

 

Najczęstsze błędy kolarskie – kolarstwo rekreacyjne

Brak rozgrzewki to jeden z najczęstszych błędów kolarzy – amatorów, który niestety może prowadzić do bardzo negatywny konsekwencji. Trening bez rozciągania sprawia, że mięśnie się skracają. Przykurczone mięśnie wywołują także nieprawidłową pracę stawów, zwiększając ryzyko kontuzji. Dzięki dobrej rozgrzewce mięśnie się rozluźniają, a staw uzyskuje pełną ruchomość, dzięki czemu jest w stanie wytrzymać większe obciążenie.

 

Pozostałe błędy, które mogą doprowadzić do uszkodzeń na zdrowiu to:

  • nieprawidłowa technika jazdy
  • brak odpowiedniej regeneracji
  • niedostosowana intensywność treningowa
  • przetrenowanie
  • przegrzanie organizmu
  • nieodpowiednio dobrana dieta
  • niewłaściwie dobrany sprzęt

 

Kolarstwo zawodowe

Każdy sportowiec wyczynowo trenujący sport z dużym przymrużeniem oka patrzy na utarty zwrot – sport to zdrowie. U profesjonalnych kolarzy kończących karierę zawodową bilans zdrowotny rzadko kiedy wypada na plus. Ogromne przeciążenie kolan skutkują licznymi dolegliwościami. Chondromalacja chrząstki stawowej to jedna  z powszechniejszych dolegliwości charakterystyczna dla kolarzy zawodowych. Wieloetapowe wyścigi wymuszają wzmożoną pracę mięśnia czworogłowego uda, co prowadzi do tarcia powierzchni rzepki stawowej, a w konsekwencji do degeneracji jej powierzchni. U kolarzy zawodowych często dochodzi do neuropatii w wyniku mocnego ucisku powstającego na skutek powtarzających się wstrząsów. Aby zminimalizować ryzyko wystąpienia dolegliwości (zespół kanału nadgarstka, uszkodzenie nerwu łokciowego, choroba de Quervaina) związanych z trzymaniem kierownicy, należy zwrócić uwagę nie tylko na odpowiednie jej ustawienie, ale także na materiał, którym jest pokryta oraz dobrać odpowiednie rękawiczki.

 

Kolarstwo zawodowe wiąże się nie tylko z ogromnymi przeciążeniami stawów kolanowych. To właśnie całe dolne partie mięśni są obciążone w największym stopniu. Jest to także względnie mocno kontuzjogenny sport – liczne wypadki, do których dochodzi na trasie, kończą się takimi obrażeniami jak stłuczenia, złamania kończyn dolnych, a czasem nawet bardzo poważne obrażenia czaszki.

 

Kontuzje w różnych dyscyplinach kolarstwa

Możemy wyróżnić kilka dyscyplin kolarskich, a każda z nich wiąże się ze zwiększonym ryzykiem występowania określonych dolegliwości:

  • kolarstwo szosowe – długie godziny spędzane na rowerze zwiększają ryzyko zachorowania na osteopenię lub osteoporozę. U kolarzy zawodowych bardzo często stwierdza się niższą gęstość kości.
  • kolarstwo górskie – MTB to bardzo wymagająca dyscyplina sportu, która może bywać niebezpieczna. Ze względu na charakter podłoża, po jakim poruszają się kolarze górscy (błoto, kamienie, wystające korzenie) ryzyko upadku wpisane jest w ten sport. Poza urazami typu otarcia, czy złamania, występuje także względnie duże ryzyko przeciążeń mięśni i stawów.
  • kolarstwo torowe – to bardzo szybki typ kolarstwa, w którym konieczne jest utrzymanie doskonałego toru jazdy. W kolarstwie torowym często zdarzają się upadki przy bardzo dużej prędkości.
  • triathlon – bieg, kolarstwo i pływanie to zestawienie dla sportowców o doskonałej kondycji. Każda z dyscyplin angażuje inne partie mięśni, co z jednej strony może być ogromną zaletą, gdyż sportowiec musi pracować nad całym swoim ciałem. Z drugiej jednak strony należy bardzo kontrolować swój organizm i plan treningowy, aby nie doprowadzić do przetrenowania.
  • kolarstwo rekreacyjne – może przynieść najwięcej pożytku dla zdrowia, oczywiście pod warunkiem, że odpowiednio przygotujemy się do treningu. Należy pamiętać o niezbędnej rozgrzewce, a także o wyborze właściwego roweru.

 

Dolegliwości, urazy i kontuzje typowe dla kolarstwa

 

 

Profesjonalne przygotowanie do sezonu kolarskiego

Jeżeli w poprzednim sezonie kolarskim odczuwaliśmy dolegliwości, to musimy mieć świadomość, że same nie ustąpią. Przed rozpoczęciem kolejnego sezonu należy dokładnie zdiagnozować przyczyny bólu w konkretnych partiach organizmu. Odpowiednio zastosowane działania profilaktyczne mogą uchronić przed nawrotem problemów.

 

Pamiętajmy, że bardzo często ból jednej partii mięśni może być wywołany osłabieniem innej partii mięśni. Tak często zdarza się z bólem kolan. Ból w określonych partiach kolana może być bezpośrednio powiązany z nieprawidłowościami powstającymi w okolicy miednicy, stawu biodrowego czy pośladków. W wyniku nieprawidłowej stabilizacji ciała w pozycji siedzącej na rowerze osłabieniu może ulegać wiele partii jednocześnie. Zależnie od tego, czy ból pojawia się w środku stawu, w okolicach rzepki, dołu podkolanowego czy też w części przednio-przyśrodkowej poniżej rzepki lub po tylno-bocznej stronie kolana, może on oznaczać całkiem typ dolegliwości. Dlatego tak ważnej jest holistyczne podejście do diagnozowania problemu bólu.

 

Jak zapobiegać dolegliwościom?

Podejmowanie długich treningów i uzyskiwanie dobrych osiągów możliwe jest tylko i wyłączenie przy dobrej kondycji organizmu. Tym samym nie możesz zapominać o odpowiednim przygotowaniu  nie tylko przed samym wyjściem na rower, ale na długo przed rozpoczęciem sezonu rowerowego. Dlatego warto zadbać o właściwą suplementację diety, która wzmocni organizm, a co najważniejsze zregeneruje zmęczone stawy. Zarówno zawodowym kolarzom, jak i amatorom polecamy preparat Hyalutidin HC Aktiv, który zawiera w swoim składzie kompleks kwasu hialuronowego oraz siarczanu chondroityny. Dzięki płynnej formule bardzo szybko wchłania się w strukturę stawów, dostarczając im niezbędnych składników regeneracyjnych. Wyczynowe lub po prostu intensywne uprawianie kolarstwa może prowadzić do osłabienia kolan i stóp. Hyalutidin HC Aktiv zapewnia „lepsze smarowanie” stawów, i uzupełnia je o składniki odżywcze niezbędne dla produkcji mazi stawowej. Kuracja preparatem trwa 30 dni, a pozytywne efekty utrzymują się nawet do roku czasu. Ze względu na swój skład, preparat może być włączany do diety zarówno amatorów kolarstwa, jak i zawodowych kolarzy. Zadbaj o swoje stawy, zanim będzie za późno! 

 

Treningi na rowerze mogą uszkodzić strukturę stawów. Jeżeli nie chcesz rezygnować z kolarstwa, wzmocnij swoje stawy już dziś.

 

Jak zadbać o stawy trenując kolarstwo?

Bardzo dobra znajomość swojego organizmu oraz wsłuchanie się w jego potrzeby powinny stać u podstaw każdego treningu kolarskiego. Szybka reakcja na pojawiające się dolegliwości może zapobiec krytycznym konsekwencjom np. przerwaniu kolarskiej kariery zawodowej, czy konieczności rezygnacji ze sportu.

 

O ile w przypadku osób uprawiających kolarstwo amatorskie, rezygnacja z kilku treningów nie będzie stanowiła problemu. O tyle kolarze zawodowi czasem w ogóle nie mogą sobie pozwolić na przerwę w treningach. Dlatego też musimy zadbać o prawidłową suplementację diety, która wzmocni stawy, zapewniając ich pełną ruchomość. Warto pamiętać, że konsekwencją dolegliwości bólowych u kolarza będzie nie tylko chwilowy spadek formy. Często zdarza się, że po zakończeniu kariery zawodowej sportowcy cierpią na liczne dolegliwości zwyrodnieniowe.  Nie możesz liczyć na to, że ból sam ustąpi. Ani też na to, że na stare lata tysiące przejechanych kilometrów nie odbiją się na zdrowiu. Zadbaj już dziś o odpowiednią suplementację diety, dzięki której poprawisz swoje osiągi i zapewnisz dobrą kondycję stawów także po zakończeniu wyczynowych treningów. Nie czekaj aż poczujesz ból w stawach. Wprowadź już dziś do swojej diety suplement na stawy Hyalutidin HC Aktiv i zachowaj ich dobrą kondycję na długie lata.

 

Treści publikowane w serwisie hyalutidin.pl mają na celu poprawę kontaktu pomiędzy użytkownikami serwisu i lekarzami, a nie zastąpienie tego kontaktu. Serwis ma charakter komercyjny. Jego celem jest sprzedaż suplementu diety Hyalutidin HC Aktiv. Dodatkowo w serwisie publikowane są artykuły o charakterze informacyjno-edukacyjnym. Zastosowanie porad zamieszczonych w serwisie powinno zostać poprzedzone wcześniejszą konsultacją z lekarzem lub farmaceutą. Właściciel serwisu nie ponosi odpowiedzialności za konsekwencje wynikające z wykorzystania informacji publikowanych w Serwisie.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Adres

Zdrowe Stawy Sp. z o.o. Grota Roweckiego 10/4 43-100 Tychy

Godziny otwarcia

Biuro: Pon - Pt: 09:00 - 14:00
Sob - Nd: nieczynne

infolinia: Pon-Pt: 08:00 - 17:00

Kontakt z nami

Tel.: +48 32 226-65-08
Kom.:
+48 793-196-111
e-mail:
info

Używamy plików cookies aby ułatwić Ci korzystanie z naszych stron www, do celów statystycznych oraz reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności